Konferencja Apple „It’s show time”

Apple Spring Event

Producent z Cupertino na wczorajszej konferencji zaprezentował swoją platformę streamingową oraz gamingową, kartę płatniczą i serwis z wiadomościami.

W kwestii telewizji online Apple oferował dotychczas TV App, który po wybraniu danej treści przenosił użytkownika do właściwego serwisu. Teraz producent rozszerza funkcjonalność programu, pozwalając na wykupienie dodatkowych kanałów.

 

 

Do tego dochodzi jednak Apple TV+, czyli usługa VOD, którą na konferencji zapowiedział sam Steven Spielberg. W czym Apple TV+ ma być lepszy np. od takiego Netflixa? Tego nie powiedziano, choć wiadomo, że możemy liczyć na ekskluzywne treści, poza tym Apple mocno podkreśla, że będzie dbał o prywatność swoich subskrybentów. Usługa ma być dostępna w ponad 100 krajach. Czy wśród nich jest Polska? Tego niestety nie wiemy.

Na tej samej zasadzie działać będzie Apple Arcade, czyli usługa dla graczy, którzy po wykupieniu subskrypcji będą mogli zagrać w szereg ekskluzywnych tytułów. Produkcje mają działać bez potrzeby bycia podłączonym do Internetu, mają być również pozbawione jakichkolwiek mikropłatności.

 

 

Warto też dodać, że dostępne będą na wszystkich urządzeniach z logiem nadgryzionego jabłka, a więc nie tylko na iPhone'ach i iPadach, ale także na komputerach Mac, a nawet na Apple TV. W gry z Apple Arcade zagramy jesienią w ponad 150 krajach - to dość niemała liczba, dlatego liczymy, że wśród nich znajduje się też Polska.

Apple Card to wirtualna karta płatnicza, którą można powiązać z kontem Apple Pay i przechowywać na swoim iPhonie (na iPhonie, a nie na serwerze Apple, co podkreśla sam producent, po raz kolejny wskazując na aspekt ochrony prywatności użytkownika). Można ją nawet otrzymać w formie fizycznej - i to nie byle jakiej, bo wykonanej z tytanu.

 

 

Apple Pay przygotuje ponadto zestawienie naszych wydatków w formie zgrabnej infografiki, tak jak obecnie robią to np. aplikacje bankowe. Niestety na początku Apple Card dostępna będzie w Stanach Zjednoczonych i nie wiadomo, kiedy pojawi się w innych państwach.

Ostatnią z przedstawionych nowości jest Apple News+, czyli właściwie wzbogacenie serwisu newsowego Apple News o dostęp do ponad 300 magazynów. Wszystkie będą oczywiście przystosowane do komfortowego czytania na urządzeniach mobilnych.

 

 

Także tutaj zadbano o prywatność użytkownika - pula magazynów zostanie pobrana na nasz sprzęt i dopiero tam dokona się personalizacja, a więc ani Apple, ani reklamodawcy nie będą wiedzieli, co czytamy. Tematyczne magazyny nie należą do tanich, a miesięczny abonament w Apple News+ kosztuje 10 dolarów, co jest naprawdę atrakcyjną ceną. Usługa na początku trafi do Stanów Zjednoczonych i do Kanady, następnie Australia i Anglia - nie wiadomo, kiedy (i czy w ogóle) zawita nad Wisłę.


Komentarze

Brak komentarzy

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.