Chromebooki mają jednak szansę? 12 lipca 2013 | Zespół lab-kuzniewski.pl
Badająca rynki firma NPD podała informacje o zaskakująco dobrych wynikach sprzedaży laptopów z systemem operacyjnym Google za ostatnie osiem miesięcy. W USA miały one w tym czasie zdobyć 20-25% rynku notebooków w segmencie o cenie poniżej 300 $.
A pomyśleć, że jeszcze niedawno narzekano na ich popularność. W pierwszych 21 miesiącach miało się sprzedać poniżej 500 tysięcy sztuk tych urządzeń.
Za obecny sukces ma odpowiadać m.in. zwiększenie funkcjonalności sprzętu. W kolejnej generacji Chromebooków można zdecydowanie więcej zrobić bez połączenia z Internetem. Google zainwestowało też w intensywną kampanię reklamową. Wprowadzane przez rosnące grono producentów modele po części wypełniają lukę po netbookach. Znajdują one zastosowanie przede wszystkim w edukacji i wśród początkujących użytkowników.
Microsoft nie powinien się na razie martwić, gdyż również laptopy z Windows 8 odnotowały wzrost w niskobudżetowym segmencie. Zobaczymy jak będzie się rozwijać zainteresowanie Chromebookami w Polsce. Oraz kiedy (i czy w ogóle) będą one rozważane jako sprzęt do poważniejszych zastosowań niż "googlanie"?
ZDNet via noewin