Lenovo sprzedaje więcej smartfonów niż komputerów 14 sierpnia 2014 | Jakub Wojajczyk
Według najnowszych doniesień chiński gigant przemysłu informatycznego, firma Lenovo, największe zyski osiąga ze sprzedaży telefonów. Do tej pory korporacja uznawana była za giganta przede wszystkim w kwestii produkcji sprzętu komputerowego.
Informacja może być szczególnie zaskakująca dla konsumentów z Europy. W naszym regionie małe urządzenia dotykowe z logiem Lenovo mają nadal status ciekawostki, podczas gdy na rynkach wschodnich radzą sobie wyśmienicie.
Tak dobre wyniki sprzedaży są skutkiem polityki firmy, która już jakiś czas temu zapowiedziała ekspansję poza do niedawna jeszcze hermetyczne granice produkcji komputerów. Powiedzieć, że plan się sprawdza to mało – Lenovo w krótkim czasie po prostu zdominowało wybrane przez siebie nisze, w samych Chinach stając się w zasadzie monopolistą na rynku smartfonów.
Korporacja tylko w swojej ojczyźnie w zeszłym kwartale zanotowała sprzedaż 13-stu milionów sztuk wspomnianych urządzeń mobilnych. Po doliczeniu wyników z innych państw, liczba ta wzrasta do 15,8 miliona (wzrost o 39% w porównaniu z zeszłym rokiem). Dla porównania – w tym samym okresie firma sprzedała już "tylko" 14,5 miliona komputerów osobistych. Tak ogromny sukces w branży komórkowej przypisuje się głównie dwóm półkom cenowym, którymi zawładnęło Lenovo. Są to przede wszystkim telefony budżetowe oraz modele z najlepszymi specyfikacjami, takie jak choćby Lenovo Vibe Z2.
Powyższa informacja nie oznacza oczywiście, że firma Lenovo nagle wycofa się z produkcji komputerów. To wyłącznie potwierdzenie umiejętności sprzedażowych chińskiej korporacji i być może zapowiedź rychłego wkroczenia jej smartfonów na więcej rynków, w tym i do Europy.
Źrodło: Lenovo