Apple sprzedał najwięcej tabletów w trzecim kwartale 2019 roku

W odróżnieniu od ostatnio opisywanego na łamach lab-kuzniewski.pl rynku komputerów osobistych na rynku tabletównajlepiej radzi sobie gigant z Cupertino. Tak wynika przynajmniej z raportu IDC (International Data Corporation) dotyczącego Q3 2019.

Dostawy tabletów w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku także wzrosły, choć o skromne 1,9%. Apple może pochwalić się prawie 12 milionami sprzedanych tabletów w trzecim kwartale 2019 roku, co dało mu wspomnianą pierwszą lokatę w raporcie i tym samym ponad 31% udziału w rynku. IDC upatruje źródeł sukcesu Apple w samym systemie iPadOS oraz obecności złącza Smart Connector w ich ostatnim iPadzie.

 

 

Tuż za Apple znalazł się Amazon, który posiada swoją linię tabletów o nazwie Fire, raczej nieszczególnie znanych w naszym kraju. Trzeci jest Samsung, choć analitycy z IDC podkreślają, że zwykle okupował on właśnie miejsce drugie. Czwarte miejsce przypadło Huawei.

Zarówno Samsung, jak i Huawei zanotowały gorsze wyniki w porównaniu z rokiem 2018. Dopiero Lenovo z miejsca piątego zaliczyło wzrost podobnie jak przedsiębiorstwa Cooka i Bezosa.