Procedura testowa, czyli jak testujemy notebooki

procedura_testowa_wiecej

 

Słowo wstępu

Notebooki są coraz bardziej zróżnicowaną grupą urządzeń. Wynika to z ich pogłębiającej się specjalizacji, pozwalającej każdemu użytkownikowi zaopatrzyć się w sprzęt idealnie dostosowany do jego potrzeb. Nie można jednak mieć wszystkiego - specjalizacja ma swoją cenę.

Projektowanie notebooka o określonej funkcji musi się odbić na jego innych cechach. Mały rozmiar i waga zwykle oznaczają procesor niskonapięciowy, który zapewnia dłuższy czas pracy na baterii i lepszą kulturę pracy, ale też mniejszą wydajność. Smukłe notebooki z mocnymi podzespołami mogą z kolei okazać się hałaśliwe i rozczarowywać pod względem temperatury obudowy. Rozmiar może również odbić się na wygodzie pracy z klawiaturą oraz liczbie dodatkowych funkcji. Warto więc wiedzieć, co dany notebook może zaoferować swojemu użytkownikowi i w jakich zastosowaniach sprawdzi się najlepiej. Profesjonalny grafik skupi się raczej na jakości zastosowanej matrycy, natomiast osoby często pracujące w trasie wybiorą model o bardzo długim czasie pracy na baterii i z wbudowanym modemem.

 

zestawianie-czterech-notebookow-roznego-typu-w-jednej-skali

Aby móc porównywać możliwości komputerów różnych producentów i z różnych segmentów użytkowych, konieczne jest stworzenie jednej powtarzalnej procedury testowej. W tym artykule zawarliśmy szczegółowy opis testów, które przechodzą notebooki trafiające do działu recenzji.

Dzięki temu każdy użytkownik szukający nowego notebooka będzie mógł porównać możliwości swojego wysłużonego laptopa z najnowszymi modelami na rynku i dobrać najlepszy komputer do swoich potrzeb.

Zanim przystąpimy do testów, cały zainstalowany w notebooku software zostaje zaktualizowany - zaczynając od systemu operacyjnego, a na sterownikach do układu graficznego kończąc.

 

Jakość wykonania

Na starcie każdy notebook jest oceniamy pod kątem jakości wykonania obudowy. Sprawdzamy wykorzystane materiały, ich jakość, solidność spasowania, jak notebook reaguje na nacisk i czy którykolwiek element jednostki zasadniczej odkształca się, gdy podniesiemy komputer jedną ręką. Na plus zaliczamy, gdy pokrywa nie odgina się przy otwieraniu oraz gdy nie musimy użyć obu rąk do jej podniesienia. Interesuje nas również praca zawiasów - jaka jest ich solidność, czy są metalowe, czy stabilnie utrzymują ekran w wybranej pozycji oraz czy dobrze dociskają ekran do pulpitu po zamknięciu. Ważna jest również odporność obudowy na zabrudzenia i zarysowania. Nic nie redukuje urody notebooka szybciej niż warstwa tłustych śladów po palcach na jego pokrywie lub błyszczącym wypełnieniu klawiatury.

 

ukazanie-solidnosci-obudowy

 

Istotne jest także rozmieszczenie portów. Podłączenie do notebooka urządzeń zewnętrznych, np. monitora, myszy czy drukarki, jak też korzystanie z sieci przewodowej nie powinno utrudniać nam pracy poprzez tworzenie plątaniny przewodów po bokach notebooka. Zdarza się też, że podpięte do ciasno rozłożonych złączy peryferia blokują porty tuż obok. Nie ma gorszej lokalizacji na wyjście układu chłodzenia grafiki i gniazda LAN niż przód któregoś z boków - a i takie "genialne" projekty widzieliśmy. Najbardziej ergonomicznym rozwiązaniem jest wyprowadzenie ich na tyle obudowy, niestety nie wszyscy projektanci dbają o zachowanie takiego układu.

 

widok-na-porty-w-saelicu-najlepiej-na-tyle

 

Oceniamy również jakość i ergonomię klawiatury. Materiał, z którego zostało wykonane wypełnienie klawiatury oraz klawisze, głębokość ich skoku, układ, obecność podświetlenia i bloku numerycznego - te wszystkie elementy wpływają na komfort pracy z tekstem oraz danymi liczbowymi. Nie bez znaczenia, szczególnie w sprzęcie często opuszczającym biuro, jest także touchpad. Wielkość płytki, jej właściwości ślizgowe oraz obsługa gestów odbiją się na wygodzie obsługi komputera bez podłączonej myszy.

test-matrycy

 

Test matrycy

Wszelkich pomiarów dokonujemy przy pomocy kolorymetru Spyder5Elite z ustawieniami proponowanymi przez współpracujące z nim oprogramowanie. Sprawdzamy zarówno maksymalną luminację matrycy, kontrast, odwzorowanie kolorów i inne, istotne dla użytkowników parametry.

Testy wydajności ogólnej

pcmark-8

 

PCMark 8

Najnowsza edycja popularnego programu przystosowanego do testowania wydajności ogólnej komputerów pracujących w oparciu o system Windows. Nową wersję udoskonalono między innymi o testy symulujące obróbkę obrazu, edycję materiałów wideo oraz pracę z arkuszami kalkulacyjnymi. PCMark 8 to także bardziej kompleksowy przekrój możliwości komputera w zastosowaniach profesjonalnych. Aby ułatwić porównanie testowanej jednostki z innymi modelami, sprawdzamy jej możliwości w następujących kategoriach: Home, Work, Creative oraz Applications. Segment Home ocenia komputer pod kątem zastosowań domowych, Work w pracy biurowej, natomiast Creative testuje możliwości sprzętu przy obróbce multimediów. Ostatni test, Applications, wykorzystujemy w połączeniu z pakietem biurowym Microsoft Office 2013.

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • nawiązane połączenie bezprzewodowe z Internetem
  • ustawienia domyślne, wszystkie oferowane przez dany segment testy
  • zainstalowany pakiet Microsoft Office 2013

 

cinebench-11-5

 

Cinebench 11.5

Program pozwala dokładnie sprawdzić wydajność procesora oraz układu graficznego poprzez rendering sceny 3D. Do naszych celów wykorzystujemy test CPU, czyli samego procesora. Benchmark tworzy skomplikowaną ilustrację, dzieląc obraz na obszary - liczba obszarów uzależniona jest od liczby rdzeni i wątków oferowanych przez procesor. Wynik w postaci punktów pozwala na łatwe porównanie wydajności procesorów.

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • ustawienia domyślne programu
  • test CPU oraz CPU (Single-Core)

 

cinebench-r15

 

Cinebench R15

Nowy Cinebench zyskał odświeżoną szatę graficzną, nowy rodzaj punktacji i nieco zmodyfikowaną scenerię zarówno testu graficznego, jak i CPU. Póki co, testy będziemy przeprowadzać zarówno na starszym, jak i na nowszym Cinebenchu.

 

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • ustawienia domyślne programu
  • test CPU oraz CPU (Single-Core)

 

as-ssd-benchmark

 

AS SSD Benchmark

Coraz więcej komputerów mobilnych korzysta z dysków SSD, uzupełniliśmy więc naszą procedurę o test programem AS SSD Benchmark, który stworzono do sprawdzania możliwości właśnie tych nośników. Prócz prędkości transferów potrafi on także zasymulować kopiowanie dużych plików typu ISO i pochodnych.

 

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • domyślne ustawienia programu
  • test główny oraz copy-benchmark

 

hd-tune

 

HD Tune

Przy testach dysków talerzowych nadal znakomicie spisuje się niewielki i ceniony przez wielu użytkowników program HD Tune. Nośniki magnetyczne nie szokują już swymi osiągami, ale to wciąż najtańszy sposób na przechowywanie dużych ilości danych.

 

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • domyślne ustawienia programu
  • test główny
Testy wydajności graficznej

3dmark

 

3DMark

Najnowsza odsłona sławnego 3DMarka daje użytkownikowi dostęp do kilku testów, dostosowanych do maszyn z różnych pułapów wydajności graficznej. Obecnie za najważniejsze uznaje się dwa z nich: Time Spy, skupiający na wykorzystaniu DirectX 12, oraz Fire Strike (oraz Fire Strike Extreme w przypadku konfiguracji SLI oraz high-endowych kart graficznych). W przypadku gdy komputer wyposażono tylko w grafikę zintegrowaną, sięgamy po testy wymagające mniejszych zasobów sprzętowych - Sky Diver oraz Cloud Gate.

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • test Time Spy
  • test Fire Strike
  • test Fire Strike Extreme (opcjonalnie)
  • test Sky Diver
  • test Cloud Gate
  • wszelkie zaawansowane ustawienia - domyślne

 

3dmark-11

 

3DMark 11

3DMark z oznaczeniem 11 pojawił się krótko po wprowadzeniu na rynek bibliotek DirectX 11, wciąż jednak ceni go wielu użytkowników, których platforma sprzętowa nie pozwala na wykorzystanie nowszej wersji programu.

 

 

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • test Performance
  • wszelkie zaawansowane ustawienia - domyślne

 

vrmark

 

VRMark

Coraz więcej komputerów gamingowych, szczególnie tych wyposażonych w najnowsze i najmocniejsze układy graficzne, określanych jest przez producentów jako VR Ready, co oznacza, że powinny poradzić sobie z obsługą wirtualnej rzeczywistości. Jeżeli jesteśmy nieufni wobec tych informacji, możemy sami to sprawdzić, instalując benchmark, który określi, czy i na ile komputer nadaje się do tak zaawansowanej rozrywki. Oprócz punktowego wyniku użytkownik otrzyma także jasną informację o gotowości konfiguracji do zabawy z goglami VR. Co ważne, nie trzeba mieć ich wcale na podorędziu, aby móc przeprowadzić test, gdyż program symuluje pracę z goglami podłączonymi do komputera.

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • test Orange Room
  • wszystkie ustawienia - domyślne

 

heaven-benchmark

 

Heaven Benchmark 4.0

Oparta o silnik Unigine aplikacja testowa zyskała wielu zwolenników - głównie dzięki stabilnemu działaniu na rozmaitych konfiguracjach oraz generowaniu czytelnego wyniku w klatkach na sekundę. Podniebne miasto możemy oglądać w bardzo zróżnicowanych ustawieniach graficznych (DirectX 9 lub 11, teselacja), co ułatwia poznanie możliwości konkretnego modelu grafiki.

 

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • test 1 - 1080p; API: DX9; ustawienia: wysokie; teselacja - wył.; AA - wył.
  • test 2 - 1080p; API: DX11; ustawienia: wysokie; teselacja - norm.; AA - x4
  • test 3 - 1080p; API: DX11; ustawienia: ultra; teselacja - ekstr.; AA - x8
  • test 4 - 4K; API: DX11; ustawienia: wysokie; teselacja - norm.; AA - wył.
  • test 5 - 4K; API: DX11; ustawienia: ultra; teselacja - ekstr.; AA - wył.

 

valley-benchmark

 

Valley Benchmark 1.0

Z nieba wracamy na ziemię, aby podziwiać przepiękne i pełne dzikiej przyrody krajobrazy. Przed nami 64 tysiące kilometrów kwadratowych syberyjskiej scenerii, których widok zapiera dech w piersi - nie dziwią więc spore wymagania tej produkcji.

 

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • test 1 - 1080p; API: DX9; ustawienia: wysokie; AA - wył.
  • test 2 - 1080p; API: DX11; ustawienia: wysokie; AA - x4
  • test 3 - 1080p; API: DX11; ustawienia: ultra; AA - x8
  • test 4 - 4K; API: DX11; ustawienia: wysokie; AA - wył.
  • test 5 - 4K; API: DX11; ustawienia: ultra; AA - wył.

 

superposition_uni_150

 

Superposition Benchmark

Nowa odsłona benchmarka opartego o silnik UNIGINE 2 pozwoli nam zajrzeć do laboratorium rodem z eksperymentu filadelfijskiego. Cewki Tesli, zakłócenia grawitacyjne, wyładowania elektromagnetyczne - wszystkie te elementy generują rozmaite efekty graficzne obciążające zarówno grafikę, jak i procesor. Z tego względu program znakomicie radzi sobie z testowaniem wydajności graficznej oraz kultury pracy sprzętu.

 

Ustawienia:

  • plan zasilania: wysoka wydajność
  • test 1 - 1080p, ustawienia - medium
  • test 2 - 1080p, ustawienia - high
  • test 3 - 1080p, ustawienia - extreme
  • test 4 - 4K, ustawienia - high
  • test 5 - 4K, ustawienia - extreme

 

specviewperf-11

 

SPECviewperf 11

Benchmark stworzony w celu oceny przydatności komputera do pracy z bardzo wymagającymi aplikacjami projektowymi jak Lightwave, CATIA czy Pro/ENGINEER. Program podaje wynik w liczbie klatek na sekundę.

 

 

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • rozdzielczość - 1920 x 1080
  • FSAA - None

 

specviewperf-12

 

SPECviewperf 12

Nowsza wersja programu sprawdzającego wydajność sprzętu przy pracy z aplikacjami do projektowania. Na liście testów pojawiły się zarówno odświeżone wersje znanych aplikacji (CATIA V6 R2012), jak i zupełnie nowe tytuły. Z racji wymagań SPECviewperf 12 pojawiać się będzie przy okazji testów najwydajniejszych maszyn.

 

 

Ustawienia:

  • plan zasilania - wysoka wydajność
  • rozdzielczość - 1920 x 1080
  • FSAA - None

 

metro-last-light-redux

 

Metro: Last Light - Redux

Powrót do świata moskiewskiego metra nadal imponuje rozmachem graficznym - szczególnie w ulepszonej wersji Redux. Benchmark opiera się na finałowej scenie batalistycznej, pełnej eksplozji, walczących ludzi i najprzeróżniejszych efektów specjalnych. Jest to zatem sytuacja ekstremalna pod względem obciążenia GPU - w pozostałych lokacjach liczba klatek na sekundę będzie nieco wyższa.

 

Ustawienia:

  • test 1 - 1080p; jakość - średnia; SSAA - wył.; AF - 4x; rozmycie - wył.; teselacja - wył.; PhysX - wył.
  • test 2 - 1080p; jakość - wysoka; SSAA - wył.; AF - 16x; rozmycie - wł.; teselacja - wysoka; PhysX - wył.
  • test 3 - 1080p; jakość - b. wysoka; SSAA - wł.; AF - 16x; rozmycie - wł.; teselacja - b. wysoka; PhysX - wł.
  • test 4 - 4K; jakość - wysoka; SSAA - wył.; AF - 16x; rozmycie - wł.; teselacja - wysoka; PhysX - wył.
  • test 5 - 4K; jakość - b. wysoka; SSAA - wł.; AF - 16x; rozmycie - wł.; teselacja - b. wysoka; PhysX - wł.

 

tomb-raider

 

Tomb Raider

Odświeżony Tomb Raider to znakomity reboot tej sławetnej serii, dzięki któremu poznajemy pierwsze przygody Lary Croft. Gdy świeżo upieczona pani archeolog wraz z przyjaciółmi trafia na mistyczną wyspę pełną orientalnych tajemnic, czeka ją sporo wspinania, spadania, strzelania i odkrywania tytułowych grobowców. A zapierająca dech w piersiach grafika będzie tylko wisienką na fabularnym torcie. Do testów wykorzystujemy benchmark wbudowany w grę.

 

Ustawienia:

  • test 1 - 1080p; jakość - wysoka; AA - FXAA,
  • test 2 - 1080p; jakość - ultra; AA - 2x SSAA,
  • test 3 - 1080p; jakość - ultimate; AA - 4x SSAA
  • test 4 - 4K; jakość - ultra; AA - wył.
  • test 5 - 4K; jakość - ultimate; AA - wył.

 

rise-of-the-tomb-raider

 

Rise of the Tomb Raider

Kolejna wyprawa Lary Croft tym razem zabierze gracza w syberyjską dzicz, gdzie poszukiwać będzie zaginionego miasta Kitież i sekretu nieśmiertelności. Graficznie tytuł prezentuje się jeszcze lepiej od poprzednika, więc eksploracji nieustannie będą towarzyszyć zachwyty nad realistycznie oddaną przyrodą i ruinami zapomnianej cywilizacji.

 

 

Ustawienia:

  • test 1 - 1080p; ustawienia - średnie; AA - SMAA
  • test 2 - 1080p; ustawienia - wysokie; AA - 2x SSAA
  • test 3 - 1080p; ustawienia - b. wysokie; AA - 4x SSAA
  • test 4 - 4K; ustawienia - wysokie; AA - wył.
  • test 5 - 4K; ustawienia - b. wysokie; AA - wył.

 

ashes-of-singularity

 

Ashes of the Singularity

Już dawno na rynku nie pojawiła się strategia typu RTS o równie wielkich mapach. Gra kładzie największy nacisk na rozgrywkę wieloosobową, pozwalając przekonać się, jak radzimy sobie z kontrolowaniem źródeł zasobów i przejmowaniem kolejnych części terytorium przy jednoczesnym budowaniu armii stworzonych z setek różnorodnych jednostek. Ashes of Singularity wspiera już DirectX 12 i w takim trybie wykorzystujemy je do naszych testów.

 

Ustawienia:

  • test 1 - 1080p; ustawienia - high; AA - 2x MSAA
  • test 2 - 1080p; ustawienia - extreme; AA - 4x MSAA
  • test 3 - 1080p; ustawienia - crazy; AA - 4x MSAA
  • test 4 - 4K; ustawienia - extreme; AA - wył.
  • test 5 - 4K; ustawienia - crazy; AA - wył.

 

doom

 

Doom

Czwarta odsłona najsłynniejszego FPS-a na świecie to prawdziwy powrót do korzeni. Refleks i apteczki to jedyne czego potrzebujemy do szczęścia, by stawić opór piekielnej hordzie. Dzięki zachowaniu klimatu protoplastów Doom szczególnie przypadnie do gustu starszym użytkownikom, chcącym przypomnieć sobie stare dobre czasy gier PC.

 

 

Ustawienia:

  • test 1 - 1080p; Open GL; ustawienia – medium; SMAA
  • test 2 - 1080p; OpenGL; ustawienia – high; SMAA x1
  • test 3 - 1080p; OpenGL; ustawienia – ultra; TXAA x8
  • test 4 - 4K; OpenGL; ustawienia – high; AA-off
  • test 5 - 4K; OpenGL; ustawienia – ultra; AA-off

 

wiedzmin-3-dziki-gon

 

Wiedźmin 3 - Dziki Gon

Tego polskiego tytułu nie trzeba przedstawiać graczom z żadnego zakątka świata. Jeden z największych RPG-ów zachwyca nie tylko nieziemską grafiką i udźwiękowieniem, lecz także świetną fabułą i bestiariuszem opartym o słowiańskie wierzenia. Setki nagród i miliony sprzedanych egzemplarzy czynią z niego najważniejszy tytuł w historii polskich gier komputerowych. Lokacją testową jest rynek w Novigradzie.

 

Ustawienia:

  • test 1 - 1080p; ustawienia grafiki - średnie; postprocesy - średnie; AA - wł.
  • test 2 - 1080p; ustawienia grafiki - wysokie; postprocesy - wysokie; AA - wł.
  • test 3 - 1080p; ustawienia grafiki - maksymalne; postprocesy - maksymalne; AA - wł.
  • test 4 - 4K; ustawienia grafiki - wysokie; postprocesy - wysokie; AA - wył.
  • test 5 - 4K; ustawienia grafiki - maksymalne; postprocesy - maksymalne; AA - wył.

 

andro_150

 

Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda to jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów 2017 roku. Powrót do świata stworzonego przez BioWare nie usatysfakcjonował jednak wszystkich miłośników serii - szerzej pisaliśmy o tym w naszej mini-recenzji. Roztaczające się przed nami widoki oraz kolejne planety prezentują się olśniewająco i fani kosmicznych RPG-ów muszą dysponować niezłą grafiką, by zachować płynną animację przy wyższych ustawieniach graficznych. Za lokację testową służy kolonia na Eos. W ustawieniach graficznych korzystamy z profili przygotowanych przez producenta, ręcznie wyłączając połączone z tym skalowanie obrazu (resolution scale mode).

Ustawienia:

  • test 1 - 1080p, ustawienia - średnie
  • test 2 - 1080p, ustawienia - wysokie
  • test 3 - 1080p, ustawienia - ultra
  • test 4 - 4K, ustawienia - wysokie
  • test 5 - 4K, ustawienia - ultra

 

WD2_logo

 

Watch Dogs 2

Szumnie zapowiadany konkurent GTA V okazał się tytułem godnym tego miana. Spora w tym zasługa grafiki, gdyż w przeciwieństwie do pierwszej części optymalizacja nie woła o pomstę do nieba. Gra przy maksymalnych ustawieniach ma spore wymagania, ale nagradza nas przepięknym otwartym miastem San Francisco. Bardzo rozbudowane opcje graficzne pozwalają na dokładną regulację szczegółowości "sandboxowej" mapy, więc płynna rozgrywka będzie możliwa i na starszym sprzęcie - grunt to znaleźć kompromis między płynnością a nagromadzeniem detali. Do testów używamy ustawień przygotowanych przez producenta (wysokie, b. wysokie, ultra).

  • test 1 - 1080p, ust. wysokie
  • test 2 - 1080p, ust. b. wysokie
  • test 3 - 1080p, ust. ultra
  • test 4 - 4K, ust. b. wysokie
  • test 5 - 4K, ust. ultra
Testy baterii oraz kultury pracy

test-baterii

 

Test baterii

Nasza procedura testowania baterii pozwala na ustalenie, jak długo notebook będzie w stanie wykonywać określone czynności. By jak najwierniej zasymulować zróżnicowane zastosowania komputera, przeprowadzamy następujące testy:

 

 

 

  • test 1 - spoczynkowy: plan zasilania - oszczędzanie energii; podświetlenie matrycy - 30%; WLAN i Bluetooth - wył.

    Test przy wykorzystaniu programu Battery Eater mierzącego czas działania bez żadnych zadań.

  • test 2 - Microsoft Office: plan zasilania - oszczędzanie energii; podświetlenie matrycy - 50%; WLAN i Bluetooth - wł.; preferowany układ graficzny - zintegrowany.

    Test pracy z pakietem biurowym Office z wykorzystaniem aplikacji PCMark 8.

  • test 3 - przeglądanie Sieci: plan zasilania - oszczędzanie energii; podświetlenie matrycy - 50%; WLAN i Bluetooth - wł.; preferowany układ graficzny - zintegrowany.

    Test z wykorzystaniem przeglądarki Google Chrome i rozszerzenia Super Auto Refresh; pięć kart odświeżanych co 2 minuty.

  • test 4 - pełne obciążenie: plan zasilania - maksymalna wydajność; podświetlenie matrycy - 100%; WLAN i Bluetooth - wł.; preferowany układ graficzny - niezależny.

    Test pełnego obciążenia z wykorzystaniem programu Battery Eater.

 

Testy kultury pracy

Wydajność to nie jedyny aspekt notebooka liczący się dla użytkownika - równie ważna jest kultura pracy, gdyż wielogodzinna sesja przy głośnym i przegrzewającym się sprzęcie będzie raczej wątpliwą przyjemnością. Nasza procedura uwzględnia więc pomiary głośności i temperatury przy odmiennych zastosowaniach:

testy-kultury-pracy_1

 

Testy temperatury

Pomiarów dokonujemy przy pomocy pirometru Voltcraft IR 260-8S.

  • test 1 - małe obciążenie: plan zasilania - zrównoważony; preferowany układ graficzny - zintegrowany

Notebook przez godzinę odświeża co dwie minuty pięć stron w przeglądarce Google Chrome przy pomocy rozszerzenia Super Auto Refresh.

  • test 2 - duże obciążenie; plan zasilania - wysoka wydajność; preferowany układ graficzny - niezależny

Komputer przez godzinę pracuje obciążony aplikacją Heaven Benchmark 1.0.

 

testy-kultury-pracy_2

 

Test głośności

Pomiarów dokonujemy przy pomocy decybelomierza Voltcraft SL-100.

  • test 1 - praca biurowa: plan zasilania - zrównoważony; preferowany układ graficzny - zintegrowany

Notebook przez godzinę wykonuje rozmaite zadania biurowe w ramach testu PCMark 8 - Work.

  • test 2 - duże obciążenie; plan zasilania - wysoka wydajność; preferowany układ graficzny - niezależny

Komputer przez godzinę pracuje obciążony aplikacją Heaven Benchmark 1.0.

 

Naszym zdaniem powyższa procedura jest klarowna i pozwala uzyskać porównywalne wyniki, które ułatwiają poznanie różnic i podobieństw między notebookami należącymi do określonych segmentów użytkowych. Z czasem procedura ta będzie się zmieniała - nowe procesory i układy graficzne będą skłaniać producentów do wydawania nowych wersji swoich programów. O wszelkich zmianach będziemy oczywiście informować na naszych stronach.

 

Zespół lab-kuzniewski.pl

lab-kuzniewsi_lab-gameragon_banner


Komentarze