Gwarancje

Co zrobić, kiedy standardowa roczna lub dwuletnia gwarancja sprzętu to dla nas za mało? By spełnić oczekiwania swoich klientów, producenci przygotowali szereg dodatkowych możliwości, dzięki którym możemy nie tylko wydłużyć okres ochrony sprzętu, ale także zapomnieć o samodzielnym wysyłaniu naszego komputera do serwisu – wystarczy wezwać technika, który usunie usterkę na miejscu.

Najpopularniejsze typy rozszerzeń gwarancji, z którymi możemy się spotkać to:

  • Gwarancja door-to-door – jest to standardowa gwarancja na sprzęt, najczęściej roczna lub dwuletnia. Zgłoszenie usterki sprzętu i wysłanie go do serwisu są bardzo proste – wystarczy przygotować i spakować urządzenie, po które przyjedzie kurier. Sprzęt trafia wtedy do serwisu, gdzie jest naprawiany, po czym wraca bezpośrednio do klienta.
  • Rozszerzenie gwarancji door-to-door do 3-5 lat – jest to dodatkowa usługa, która pozwala wydłużyć standardową 2-letnią gwarancję door-to-door na okres 3-5 lat, w zależności od wybranego czasu trwania ochrony gwarancyjnej.
  • Gwarancja on-site – jest to typ gwarancji, dzięki której nie musimy rozstawać się ze swoim sprzętem – autoryzowani technicy przyjeżdżają i dokonują naprawy w biurze lub w domu. Zazwyczaj na wizytę technika możemy liczyć w terminie 3-5 dni roboczych.
  • Rozszerzenie gwarancji on-site do 3-5 lat - jest to dodatkowa usługa, która pozwala wydłużyć 2-letnią gwarancję on-site na okres 3-5 lat, w zależności od wybranego okresu gwarancyjnego.
  • Gwarancja on-site NDB (next business day) działa na tych samych zasadach co on-site, ale na wizytę technika możemy liczyć już kolejnego dnia roboczego. Jest to idealne rozwiązanie dla klientów biznesowych, którym zależy na tym, by ich sprzęt jak najszybciej został naprawiony.
  • Gwarancja międzynarodowa – przy zakupie dodatkowej gwarancji warto zwrócić uwagę na to, gdzie i w jaki sposób gwarancja może zostać zrealizowana – niektóre gwarancje obowiązują tylko na terenie kraju, inne obejmują całą Europę, a nawet cały świat – jeżeli często zabieramy ze sobą laptopa w podróż, warto pomyśleć o rozszerzeniu gwarancji w taki sposób, by naprawa mogła zostać zrealizowana niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy
  • Dodatkowe usługi związane z gwarancjami – możliwość wymontowania dysku twardego i pozostawienia go u klienta na czas naprawy, możliwość wymiany baterii, kopie zapasowe online
  • Rozszerzenie gwarancji na wypadek uszkodzeń mechanicznych – jest to dodatkowe ubezpieczenie, które zapewnia nam naprawdę sprzętu nawet wtedy, kiedy doszło do usterki mechanicznej, spowodowanej np. upadkiem sprzętu bądź jego zalaniem

Gwarancje

Należy zwrócić tez uwagę na to, że niektóre biznesowe notebooki oferują tylko rok gwarancji dla firm – warto przy zakupie pomyśleć o rozszerzeniu jej do dwóch lub trzech lat. Zachęcamy do zapoznania się z rozszerzeniami gwarancji dostępnymi w naszym sklepie kuzniewski.pl

author avatar
Zespół lab-kuzniewski.pl