Toshiba intensyfikuje działania w sektorze B2B, nowe produkty biznesowe już wkrótce

toshiba-logo-red-270x167

Korporacja Toshiba zdecydowała się zmienić swoją politykę sprzedaży. Zamiast skupiać się jednocześnie na kliencie biznesowym oraz zwykłych konsumentach, firma planuje kierować swoją ofertę przede wszystkim do sektora Business to Business.

Powodem takiego posunięcia, jak podaje producent, jest przede wszystkim wyjątkowa zmienność i niepewność dzisiejszego rynku konsumenckiego. Dlatego, aby ustabilizować swoje działania, japoński gigant w najbliższym okresie chce produkować sprzęt głównie dla przedsiębiorstw.

W praktyce oznacza to, że w przyszłości spodziewać możemy się zauważalnie większej liczby urządzeń marki Toshiba przeznaczonych do zastosowań profesjonalnych i biurowych. Korporacja już teraz zapowiada, że położenie większego nacisku na rynek B2B przełoży się na więcej modeli biznesowych laptopów, tabletów PC oraz stacji roboczych. Jednocześnie coraz prężniej rozwijać mają się sieciowe rozwiązania firmy. Mowa tu choćby o ulepszeniach w BIOSie, poprawie bezpieczeństwa, pracą nad jakością połączeń bezprzewodowych czy infrastrukturą typu cloud.

toshiba ifa2014 Stoisko firmy Toshiba na targach IFA 2014

Toshiba chce się miarowo wycofywać z rynku konsumenckiego, który według producenta jest obecnie zbyt kruchy i za bardzo zależny od skali produkcji. W związku z tym wkrótce planowana jest restrukturyzacja mająca zapewnić przedsiębiorstwu cięcia kosztów w wysokości 184 mln dolarów. Do końca obecnego roku fiskalnego liczba oddziałów sprzedażowych na całym świecie zmniejszy się z 32 do 13, dzięki czemu firma jeszcze bardziej zoptymalizuje wydatki, ograniczając je w regionach przynoszących mniejszy zysk. Sprzedaż B2C Toshiba planuje kontynuować przede wszystkim w krajach rozwiniętych.

Przewiduje się, że wszystkie opisywane posunięcia pozwolą producentowi do końca roku fiskalnego 2016 podnieść całą sprzedaż w sektorze Business to Business o co najmniej 50%.

Źródło: Toshiba