AMD Vision zniknie z rynku? 3 stycznia 2013 | Kuba Kutzmann
Szukając alternatywy dla produktów marki Intel oraz nVIDIA, nie sposób nie przywołać korporacji AMD. Ich procesory do komputerów stacjonarnych są od lat wybierane przez użytkowników preferujących konfiguracje o rozsądnej cenie i niezłych możliwościach. Spory między zwolennikami kart graficznych Radeon lub nVIDIA GeForce, to klasyka wszelkich wojen na komentarze i zwykle sprowadzają się do snucia aluzji dotyczących wątpliwego sposobu prowadzenia się przodków adwersarzy.
Należy jednak szczerze przyznać, że w kwestii procesorów mobilnych, AMD nadal zostaje daleko w tyle, zwłaszcza w kwestii oferty notebooków pracujących na platformie AMD. Znalezienie interesującego nas notebooka z procesorem innym niż Intel to niełatwe zadanie, a szkoda, gdyż ich cena jest bardziej przystępna.
Zmienić to miała ambitna kampania marketingowa, której początek miał miejsce jeszcze w 2009 roku. Wtedy to AMD dumnie zaprezentowało markę VISION, stworzoną w celu zwiększenia popularności urządzeń z procesorami i układami graficznymi od AMD, a jednocześnie uprościć dobór maszyny odpowiedniej do naszych potrzeb. Całość opiera się na oznaczaniu produktów łatwymi w interpretacji kategoriami:
- AMD VISION - notebooki do podstawowych zadań jak przeglądanie internetu, komunikacja, odtwarzanie filmów.
- AMD VISION Premium - mocniejsze konfigi z wielordzeniowymi procesorami i dedykowanymi układami graficznymi. Maszyny w tej kategorii oferują wydajność odpowiednią do nieco poważniejszych zadań jak edycja zdjęć, obróbka muzyki oraz możliwość relaksu przy mniej wymagających grach.
- AMD VISION Ultimate - sprzęt z ambicjami multimedialnymi. Mocne procesory, wydajne układy graficzne oraz wyposażenia dodatkowe - markowe głośniki, ekrany Full HD. W tej wersji zyskujemy komfort pracy z bardzo wymagającymi aplikacjami, montażu i edycji filmów oraz szerokie możliwości graficzne.
- AMD VISION Black - najmocniejsze konfiguracje, stworzone dla użytkowników potrzebujących niezrównanej wydajności. Do tego szerokie możliwości multimedialne oraz układy graficzne pozwalające na zabawę przy najnowszych i najbardziej wymagających grach.
Jak widać, jest to bardzo przejrzysty podział, pozwalający osobie o niewielkiej wiedzy o komputerach łatwo dobrać produkt do swoich potrzeb. Jednak jak donosi serwis SemiAccurate, AMD planuje z niego zrezygnować i wrócić do typowego oznaczania swoich produktów.
Na razie brak jeszcze informacji o przyczynie tej decyzji, jak i oficjalnego stanowiska AMD w tej sprawie. Może kwestia VISION nie jest jeszcze przesądzona?
Źródło: SemiAccurate