Lenovo odporne na kryzys 23 maja 2013 | Krzysztof Bogacki
- Co tam panie w IT?
- Chińczyki trzymają się mocno.
I chyba tylko oni. O kryzysie w branży IT, będącym pokłosiem ogólnoświatowego regresu gospodarczego, nikogo nie trzeba przekonywać. No... niemal nikogo, bo najwidoczniej Lenovo zna go jedynie z gazet.
Chiński gigant, kojarzony głównie z notebookami serii ThinkPad, jest bowiem jedynym producentem ze światowej czołówki, który nie wykazuje spadku produkcji i sprzedaży. Podczas gdy cała branża średnio obniżyła swoje obroty o około 14% (dane według Lenovo), Lenovo wykazało wzrost względem analogicznego okresu w 2012 roku o 0,4%. Niemałe znaczenie ma zapewne wejście chińskiego producenta na rynek zaawansowanych smartfonów.
Lenovo K900 - potężny, high-endowy smartfon z procesorem Intela
Główny rywal Lenovo na rynku, aktualny lider, amerykańska korporacja Hewlett-Packard, jest w zdecydowanie gorszej sytuacji. Oczekiwania analityków odnośnie drugiego kwartału 2013 roku oscylują w okolicach 24-procentowego spadku sprzedaży notebooków i 18-procentowego spadku sprzedaży komputerów stacjonarnych, względem analogicznego okresu z roku ubiegłego.
Lenovo B590 - tani laptop biznesowy
Nawet jeśli te prognozy się sprawdzą, Lenovo nie przegoni HP w tym kwartale. Według IDC, amerykańska korporacja posiada aż 15,7% ogółu sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 roku. Lenovo jest na drugim miejscu z wynikiem 15,3%. Trzeci jest Dell, posiadający 11,8%.
HP nie powinno jednak cieszyć się z wyniku. W zeszłym roku posiadało bowiem aż 17,8% udziałów w rynku, a Lenovo "zaledwie" 13,2%. Widać więc wyraźnie, kto kogo goni.
Źródło: The Verge