Microsoft trolluje Apple’a 24 maja 2013 | Krzysztof Bogacki
To, że obydwie firmy nie przepadają za sobą nie jest chyba żadną tajemnicą. Historia tego konfliktu sięga jeszcze zamierzchłej przeszłości świata IT, odległych lat 80-tych.
Obecnie jednak wzajemna niechęć przybrała zupełnie inną formę niż dwadzieścia lat temu. Firmy walczą o klientów w sposób bardziej niekonwencjonalny i nie boją się sięgać po dosyć bezpośrednie środki. Microsoft na przykład kręci filmiki...
I to nie byle jakie filmiki. Na dwóch nowych, zamieszczonych na Youtube klipach, zestawiono Asusa VivoRT, pracującego pod kontrolą systemu WindowsRT, z iPadem (aktualnym, najnowszym wydaniem). Ukazanie możliwości własnego softu, oraz urządzenia na nim pracującego, w zetknięciu z produktem konkurencji zostało zaprezentowane tak, by nie było wątpliwości, kto tu jest górą. Nie tylko wyśmiano komunikację głosową Siri, ale też wyraźne niedostatki w funkcjonalności iPada. Zastanawia nas tylko, dlaczego do tego porównania Microsoft posłużył się Asusem VivoRT? Przecież posiada swój własny tablet, Microsoft Surface.
http://www.youtube.com/watch?v=<a href="http://youtu.be/zgu9uo2UpPg">zgu9uo2UpPg</a>
Tablety z Windows nie posiadają obecnie wielkiego udziału w rynku, więc to zrozumiałe, że firma z Redmond musi chwytać się dosyć agresywnej reklamy. Kibicujemy kafelkowemu systemowi. Im bardziej intensywna będzie konkurencja na tabletowym rynku, tym bardziej dopracowane oraz tańsze urządzenia trafią w nasze, wiecznie spragnione elektronicznych nowości, ręce.
http://www.youtube.com/watch?v=<a href="http://youtu.be/86JMcy5OqZA">86JMcy5OqZA</a>
Trzeba też pogratulować Microsoftowi pomysłu, bo to wciąż dosyć elegancki sposób na wytknięcie błędów konkurencji. Nam przypomniała się natychmiast reklama, którą kiedyś w podobny sposób posłużyło się Apple. Pamiętacie kampanię Mac vs PC? Widać, że Microsoft czerpie z dobrych wzorców, bo na czym, jak na czym, ale na reklamie Apple zna się doskonale.
Źródło: Microsoft